Obchodní podmínky

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY Hánulkář.cz

Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) fyzické osoby podnikající – Pavla Hošny, se sídlem podnikání na adrese 270 23, Karlova Ves 25, IČO: 217 76 512, zapsaného v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Rakovník, e -mail info@hanulkar.cz, telefonní číslo +420 728 821 360 („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.hanulkar.cz („E-shop“).

Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde https://hanulkar.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/.

Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce, Smlouva se uzavírá v českém jazyce.

Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Aktuální znění Podmínek najdete vždy na E-shopu. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu.

Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na E-shopu (ve Smlouvě), bude mít tato konkrétní dohoda (Smlouva) před Podmínkami přednost.

 

I. NĚKTERÉ DEFINICE

  1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
  2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
  3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
  4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
  5. Faktura je účet vystavený za objednané Zboží;
  6. Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
  7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
  8. Vy jste osoba, která s Námi uzavírá Smlouvu, právními předpisy označovaná jako kupující. Můžete být spotřebitelem i podnikatelem;
  9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.

 

II. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

  1. Koupě Zboží je možná jen přes E-shop.
  2. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Zboží nebo při komunikaci s námi, budeme tedy považovat za správné a pravdivé.

 

III. UZAVŘENÍ SMLOUVY

  1. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky a potvrzením Podmínek souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
  2. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili v příslušném objednávkovém formuláři Objednávku. V Objednávce musíte uvést alespoň následující údaje:
    1. informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);
    2. Vaše identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  3. V průběhu tvorby Objednávky můžete až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ Objednávku vytvoříte. Stiskem tlačítka potvrzujete, že jste se seznámili s těmito Podmínkami a zavazujete se jimi řídit, v opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
  4. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky ve formátu pdf. Odesláním potvrzení Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.
  5. Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z Naší strany umožněno. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. 
  6. V případě, že v rámci E-shopu nebo v rámci tvorby Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jsme Vám odeslali potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit, o čemž Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena zjevně neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
  7. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny. 
  8. V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci tvorby Objednávky v objednávkovém formuláři vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou. V jedné objednávce lze uplatnit pouze jednu slevu.
  9. Na E-shopu také nabízíme ke koupi dárkové poukazy, jejichž podmínky použití jsou vždy uvedené na E-shopu u daného poukazu. Není-li uvedeno u poukazu jinak, nebo nesjednáme-li si jiné podmínky, platí, že je poukaz přenositelný (může jej využít jiná osoba než vy), lze využít na celý sortiment Zboží, nelze jej směnit za peníze a lze jej použít pouze jednorázově (nelze jej rozložit na více nákupů a v případě, že je použit na nákup Zboží, jehož cena je nižší než hodnota poukazu, zbývající částka propadá). Poukaz lze uplatnit na E-shopu v rámci objednávkového procesu a formuláře, tedy před uzavřením Smlouvy.

IV. UŽIVATELSKÝ ÚČET

  1. Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu. V případě, že máte zřízený Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím.
    I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě Kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje. 
  2. Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
  3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
  4. Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
  5. Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než dva roky nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy nebo Podmínek.
  6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.

 

V. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

  1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v objednávkovém formuláři při tvorbě Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v Objednávce se uplatní Cena uvedená v Objednávce. V objednávkovém formuláři při tvorbě Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
  2. Celková cena je uvedena včetně veškerých poplatků stanovených zákonem. Nejsme plátci DPH.
  3. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
    1. bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 7 dnů od uzavření Smlouvy. Celkovou cenu uhraďte společně s uvedením variabilního symbolu platby, abychom mohli platbu spárovat;
    2. kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu ShoptetPay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: https://www.shoptetpay.com/cs/vseobecne-obchodni-podminky-shoptet-pay/. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 7 dnů od uzavření Smlouvy;
    3. hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně (nám.Kapitána Kučery 10 Cerhovice 26761). V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
  4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu.
  5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
  6. Pokud jste podnikatel, máme v případě vašeho prodlení s jakoukoliv platbou nebo její částí právo po Vás požadovat uhrazení smluvní pokuty ve výši 0,1 % denně z dlužné částky, a to až do dne zaplacení včetně. Smluvní pokuta je splatná do 15 dní ode dne obdržení výzvy k jejímu zaplacení a nevylučuje nárok na náhradu škody.

 

VI. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

    1. Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
      1. osobní odběr na Naší provozovně nám. Kapitána Kučery 10 Cerhovice 26761;
      2. osobní odběr na výdejních místech České pošty (Balíkovna);
      3. doručení prostřednictvím České pošty nebo přepravní společnosti PPL.
    2. Cena za doručení Zboží je uvedena v objednávkovém formuláři, odvíjí se od vybraného zúůsobu doručení a váhy zásilky.
    3. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
    4. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. 
    5. Pokud jste spotřebitel, Zboží Vám doručíme nejpozději do 30 dnů od uzavření Smlouvy, pokud se nedohodneme jinak. Pokud jste podnikatel, Zboží Vám doručíme co nejdříve, žádnou pevnou lhůtu na to ale nemáme.
    6. V případě, že Vám nebudeme schopni Zboží dodat v 30denní doručovací lhůtě nebo v jiném dohodnutém termínu, a to z jakéhokoli důvodu, jsme My i Vy oprávněni od Smlouvy odstoupit. V takovém případě se Smlouva ruší od počátku a My Vám vrátíme peníze, které jsme od Vás přijali. Toto právo na odstoupení od Smlouvy máte za těchto podmínek pouze pokud jste spotřebitel.
    7. Po převzetí Zboží od dopravce Vám doporučujeme zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít. Pokud jste podnikatelé, máte povinnost zásilku zkontrolovat a případné poškození zdokumentovat (vyfotit) a nahlásit nám ho do 5 pracovních dní.
    8. V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. VI odst. 6 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
    9. Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
    10. Nebezpeční škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
    11. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:
      1. mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
      2. prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
    12. Jsme také oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoliv před tím, než vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně našich dodavatelů, výrobců a dalších třetích osob, důvody spočívající v povaze Zboží nebo z důvodu vyprodání zásob). Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete Zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli do okamžiku dodání Zboží, a to i bez udání důvodu. V případě odstoupení od Smlouvy Vás neprodleně informujeme e-mailem, a vrátíme Vám do 14 dnů všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které jsem od vás přijali, a to stejným způsobem, případně způsobem, který si sjednáme.
    13. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), jsme oprávněni prodloužit termín dodání Zboží o dobu trvání vyšší moci, přičemž Vám neodpovídáme za případnou vzniklou škodu z důvodu pozdního dodání Zboží.
    14. V případě vytížení kapacit dopravců, či nevhodného zvolení typu dopravy neodpovídajícímu vlastnostem zásilky jsme oprávněni dle svého nejlepšího uvážení změnit způsob dopravy, popř. využít naši vlastní dopravu. O této změně Vás informujeme e-mailem. 

 

VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

Odpovědnost za vady

  • Pokud jste spotřebitel, odpovídáme za to, že v době dodání je Zboží bez vad, zejména pak, že:
    1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
    2. je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme souhlasili;
    3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
  1. Pokud jste spotřebitel, dále odpovídáme za to, že Zboží:
    1. je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
    2. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
    3. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat, a
    4. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme Vám poskytli před uzavřením Smlouvy.

Za poslední čtyři body neodpovídáme v případě, že jsme Vás před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornili, že se některá vlastnost Zboží liší a Vy jste s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasili.

  1. Pokud jste podnikatel, odpovídáme za to, že Zboží odevzdáme Vám anebo přepravci v ujednaném množství, jakosti a provedení.
  2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
  3. Před prvním použitím některého Zboží jste povinni prostudovat návod k použití, pokud Vám ho zašleme elektronicky nebo spolu se Zbožím, a následně se informacemi z něj řídit. V opačném případě se vystavujete nebezpečí, že svým nesprávným užíváním Zboží poškodíte a nebudete moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu. 

Uplatnění práv z vadného plnění

  1. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. VII. odst. 1. nebo 2. těchto Podmínek, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu na reklamace@hanulkar.cz či dopisu na Naši adresu uvedenou u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. Při reklamaci je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. 
  2. Pokud je k opravě určený Námi nebo výrobcem někdo jiný (např. servis), kdo je k dispozici v Našem okolí nebo v místě, které je Vám bližší, můžete vytknout vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
  3. Formulář nebo průvodní dopis k vámi uplatňované reklamaci musí obsahovat následující náležitosti: 
    1. Vaše kontaktní údaje; 
    2. popis závady (např. model lokomotivy je otlučený);
    3. požadavek na způsob vyřízení reklamace (např. požaduji novou lokomotivu);
    4. prokázání nákupu Zboží (nejlépe přiložením dokladu o koupi).
  4. Zboží, které podle Vás má vadu, nám spolu s formulářem nebo průvodním dopisem zašlete na výše uvedenou adresu. Reklamaci jsme povinni přijmout také osobně v kterékoliv provozovně, kde je to možné s ohledem na sortiment prodávaných produktů, případně i v Našem sídle. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k poškození Zboží, musí být čisté a dostatečně kompletní k řádnému posouzení reklamace. V opačném případě nejsme povinni se reklamací zabývat a Zboží zašleme zpět na Vaše náklady. 
  5. Pokud má Zboží vadu, máte právo na její odstranění. Podle své volby můžete vyžadovat:
    1. dodání nového Zboží bez vady, nebo dodání chybějící části Zboží;
    2. opravu Zboží,

ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což posoudíme zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Vás.

  1. Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
  2. Dále máto na přiměřenou slevu z Ceny nebo právo odstoupit od Smlouvy, jestliže:
    1. odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v přiměřené době po jejím vytknutí tak, abychom Vám tím nezpůsobili značné obtíže;
    2. se vada projeví opakovaně (to znamená zpravidla 3x a vícekrát, záleží na individuálním posouzení);
    3. je vada podstatným porušením Smlouvy (taková, o které kdybyste věděli předem, byste Smlouvu neuzavřeli); nebo 
    4. je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
  3. Právo na odstoupení od Smlouvy Vám nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná, přičemž se má za to, že vada Zboží není nevýznamná.
  4. Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud:
    1. jste vadu Zboží způsobili sami (např. mechanicky poškodili, zapojili Zboží do elektrické sítě neodpovídající ČSN);
    2. vada vznikla tím, že jste se Zboží nakládali v rozporu s návodem, který jste od Nás obdrželi, pokud jste Zboží užívali pro účely nebo v podmínkách, pro které není určeno;
    3. jste o vadě věděli ještě před nákupem;
    4. vada byla způsobena zásahem vyšší moci (např. v důsledku živlů, výpadkem elektrické energie apod.);
    5. chcete reklamovat Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána. Za ostatní vady na tomto Zboží ale odpovídáme.
  5. Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. Pokud si od Nás kupujete použitou věc a jste spotřebitel, můžete u Nás uplatnit práva z vadného plnění pouze do jednoho roku od převzetí takového Zboží. Pro podnikatele platí ustanovení čl. VII odst. 13 s výjimkou maximální lhůty pro uplatnění skryté vady, která činí jeden rok od odevzdání Zboží.

Lhůta pro uplatnění práva z vadného plnění

  1. V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží. K takovému oznámení jste také povinni připojit fotografie dokládající příslušné vady. Do dalších deseti pracovních dnů jste nám povinni doručit Zboží zpět (pokud se nedohodneme jinak). V případě, že Zboží v této lhůtě nebude vráceno anebo bude vráceno poškozené jinak než namítanou vadou, nemusíme jej převzít a nemusíme reklamaci vyhovět. Skrytou vadu můžete vytknout bez zbytečného odkladu poté, kdy jste měli možnost vadu při dostatečné péči zjistit, maximálně však do dvou let po odevzdání Zboží. 
  2. V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se projeví na Zboží ve lhůtě dvou let od převzetí Zboží. Má se za to, že pokud se vada projeví v průběhu jednoho roku od převzetí, Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Dvouletá lhůta neběží po dobu, po kterou nemůžete věc používat, například v průběhu reklamačního řízení.
  3. Je-li na Zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke Zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou si Zboží při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, použijí se na ně ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se Vám zavazujeme, že vás uspokojíme nad rámec zákonných práv, nebude-li Zboží mít vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce (záruční list), který Vám vydáme nejpozději při převzetí Zboží nebo v jiném zmíněném prohlášení (reklama, obal, návod…). Vadu krytou zárukou za jakost musíte vytknout nejpozději ve lhůtě určené délkou záruční doby.

 

Vyřízení reklamace

  1. Po uplatnění reklamace Vám, jste-li spotřebitel, zašleme písemné potvrzení o jejím přijetí, ve kterém uvedeme datum, kdy jste reklamaci uplatnili, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informací o vyřízení reklamace.
  2. Pokud jste spotřebitel, reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z Ceny. Pokud jste podnikatel, reklamaci vyřídíme co nejdříve, žádnou pevnou lhůtu na to ale nemáme.
  3. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud jste spotřebitel, vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud jste spotřebitel a Vaše reklamace je oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů, které se rovnají výši nejnižších možných nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. Jako podnikatel nemáte nárok na náhradu žádných nákladů spojených s uplatněním reklamace.

 

VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM

  1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena. Tento článek Podmínek se vztahuje pouze na spotřebitele, tedy osoby kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti.
  2. Jako spotřebitel máte obecně právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. 
  3. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem vůči Nám (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naši adresu uvedenou u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
  4. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
    1. Zboží, které bylo vyrobené podle Vašich požadavků nebo přizpůsobené Vašim potřebám;
    2. Zboží v zapečetěném obalu, které jste z tohoto obalu vyňali a z hygienických důvodů anebo z důvodu ochrany zdraví ho nelze vrátit.
  5. Lhůta k odstoupení dle čl. VIII. odst. 2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
  6. V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne odstoupení od Smlouvy stejným způsobem, jakým jme je od Vás přijali, pokud se nedohodneme jinak. Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, kompletní a pokud možno včetně originálního obalu.
  7. V případě odstoupení od Smlouvy dle tohoto článku Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu (za doručení zboží k Vám), avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. 
  8. V případě odstoupení od Smlouvy dle tohoto článku Podmínek Nám však odpovídáte za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým byste se se Zbožím seznamovali v kamenné prodejně. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
  9. Pokud jsme Vám spolu se zbožím zaslali i nějaké bezplatné plnění – dárek, jste povinni v případě odstoupení od Smlouvy vrátit i toto bezplatné plnění. 

 

IX. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

  1. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy reklamace@hanulkar.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na Vaši elektronickou adresu.
  2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu ODR pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít pro zahájení mimosoudního řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky online. Návrh na zahájení mimosoudního řešení je možné zahájit nejpozději do jednoho roku od doby, kdy jste u nás uplatnili právo z předmětného sporu poprvé.
  3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

 X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řádit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů daného státu.
  2. K prodeji Zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
  3. Veškerou písemnou korespondenci a doklady si s Vámi můžeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
  4. Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny nebo pokud Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně – v takovém případě Vám informace o změně zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
  5. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
  6. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
  7. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.

Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1.1.2025.

 

PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

Prodávající: Pavel Hošna, IČO: 217 76 512

270 23, Karlova Ves 25

e-mail: info@hanulkar.cz

telefon: +420 728 821 360

Uplatnění reklamace kupujícím:

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení / firma:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Zboží, které je reklamováno:



 

Popis vad Zboží:





 

Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace:

 

 

Datum:

Podpis: 

PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY DO 14 DNŮ

Prodávající: Pavel Hošna, IČO: 217 76 512

270 23, Karlova Ves 25

e-mail: info@hanulkar.cz

telefon: +420 728 821 360

Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:



 

Požadovaný způsob vrácení peněz, případně uvedení čísla bankovního účtu včetně kódu banky:

 

 

 

Datum:

Podpis: